Çoktandır şeyhim , şunları aklımdan çıkaramıyorum : Batıya yöneleceğiz! Talan etmeyeceğiz! Din yaymaya çabalamayacağız. Tersine herkesin inancına saygı göstereceğiz ! İnsanlar arasında din, soy, varlık bakımından hiçbir üstünlük tanımayacağız!
Her şeyin zamanı ve gök altında olan her işin vakti vardır.Doğmanın vakti, ölmenin vakti, aramanın , bulmanin, yitirmenin vakti vardır. Allah yükleyecek , biz taşıyacağız!
Bir bilgeye sormușlar " senden hoşlanıyorum " ile "seni seviyorum" arasındaki fark nedir diye bilge düşünmüş ve şöyle bir cevap vermiș :
Bir çiçekten hoşlanırsan onu koparırsın,ama bir çiçeği seversen onu her gün sularsın.
Bunu anlayan kişi yaşamı da anlar.