Fatma Sevde

Fatma Sevde
@di1figar
Puan vermedi·484 syf.··
Beğendi
·
2020 43. kitabı
·
38 günde okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2020 00:08
Eveet kitabımız bitti :) Biraz şaşkınım açıkçası kitabı neresinden incelemeye başlasam bir türlü bilemiyorum. Kitapta çokça karakter, çokça çiftlik ve çokça yaşam öyküsü yer alıyor. Asıl kahramanımız Çiçikov ama bizde onun sayesinde, onun para hırsı sebebi ile birden fazla kahraman ve çiftlik sahibi ile tanışıyoruz. Onların kişiliklerine, yaşayış tarzlarına ve yaşam öykülerine tanıklık ediyoruz. Üstün körü bir şekilde bahsedecek olursam, Çicikovun çocukluktan başlayarak babası tarafından para biriktirme ve tutumlu olma konusunda baskı altında kaldığını görüyoruz babası öldükten sonra ona pek maddi olarak bir şey bırakmaması da etkili olacak ki kendini maddi olarak lüks bir hayat için adamış bir şekilde çalışmaya başlar. Birazda üçkağıtçı ve dolandırıcı bir profile sahip olması sebebiyle, yaptığı yasal olmayan şeyler hasebiyle de çoğu kez işinden ve biriktirdiği paralarından olmuştur. Ama hiçbir zaman vazgeçmemiş yılmamış ve yeniden çok çalışarak bir şekilde ayağa kalkmasını bilmiş -ki açıkçası bu özelliğini ben pek beğendim- her ne kadar yine sonu dolandırıcılığa çıksada. En son olarak sayımı yapılmamış ölü canları çiftlik beyleri ile ahbap olup onlardan satın almış, ölü canlarıda devlete ipotek ettirip karşılığında devletten para alıp bir çiftlik sahibi olup, evlenip güzel bir bir yaşam yolu çizmiştir kendisine demek isterdim ben açıkçası ama işler hiçte öyle olması.. kitabımızın ikinci cildi biraz çürük açıkçası, doldurulması gereken çok yeri var malum gogolun rahatsızlığı yüzüden ikinci cildinin sayfalarını yakmasını hepiniz biliyorsunuzdur, neysr neyse ne diyelim çiçikov seni hep sevmeye ve anlamaya çalıştım.. sana hak verdiğim yerlerde oldu açıkçası.. taktir ettiğim yerlerde.. yazarımız sana mutlu hayatı ve iyi bir kişiliği belki çok gördü ama benim zihnimde,
Ölü CanlarNikolay Gogol · İş Bankası Kültür Yayınları · 202429,4bin okunma
Reklam
10/10
·556 syf.··
Beğendi
·
2020 40. kitabı
·
48 günde okudu
·
Okunma: 25 Nisan 2020 20:20
Bu kadar hüzünlü bitmemeliydi. Kitabı sıkıcı bulanlar olmuş. Pek katılmıyorum buna benim için sadece okuması bayağı uzun sürdü. Bunu da kitabı okurken kişinin kendini, kendi hayatını okuyormuşçasına etkileyecek bir potansiyelde yazılmış olmasına bağlıyorum. Kitabın bitmesini istemediğimizden, az az okuyorsunuz sonuna geç varmak için. Kitabın sonunun, sizin de sonunuz olacağından korktuğunuz için. Ruhuma ve kalbime ağır gelen yerleri çok oldu. Ağlatmadı değil yani..
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma