Kitap hakkında yazılan yorumların azımsanmayacak bir kısmı büyük beklentilerle başlanıldığında büyük hayal kırıklığı yaratması yönünde öyle ki kitabın klasikler serisinde dahi olmasının diğer kitaplara haksızlık olduğuyla alakalı çokça eleştiri mevcut. Ben mesela kolay kolay bu tarz romantik, duygusal ağırlıkta kitapları elime almam bana iç sıkıcı ve bunaltıcı gelir. Bu kitabınsa yarısına geldiğimde bende farklı bir yeri olacağını anlamıştım. Açıkcası ben elime hangi kitabı alırsam alıyım büyük beklentilerle başlarım hikayenin beni içine çekmesi, karakterleri olaylar karşısında ağlayacağım, bazen sövüp bazen sevinçten çığlık atacağım kadar benimsemem, okuduğum satırlar arasında kendimden parçalar bulmam yada kitabın kapağını kapattığım anda gerçek dünyanın varlığının farkına varıp kitabın bitmesine karşı yarı hüzünlü bir ruh hali... Evet biliyorum beklenti her şeydir ama bunları karşılayan çok fazla kitapla karşılaştığım da yadsınamaz ve bu kitapta bana bunları yaşattığı için kitaba karşı objektif olamayacağım. Bence dünya üzerinde herkese benzer duyguları yaşatacak kitaplar var ve kitap okumayı sevmeyen insanların sadece doğru kitaplar ile tanışmadığını düşünüyorum bu yüzdende bence bu kitabın bu derece eleştirilmesinin sebeplerinden biri kitabın kötü olması değil sadece herkes için doğru kitap olaması. işin edebi boyutu bir yana -ki ben Jane Austen'ın kalemine, alaycı anlatımıyla dönem şartlarına karşı yazdığı eleştirilerine ve vazgeçmediği duruşuna ezelden beri hayranım- türünün ilk örneklerinden olmasından dolayı sonrasında yazılan çoğu eserle elbette olay örgüsü bakımından benzerlik göstermesi çok normal. Kitabın konusuysa bir ailenin genç kızlarının zengin koca araması veya sonunda kavuştukları basit bir aşk hikayesi olmaktan olabildiğince uzak bu sadece