Yazı, var olan en etkili terapi yöntemlerinden biridir. Japon psikoterapist Shoma Morita' hastalarına, duygularını kâğıda dökmelerini tavsiye ederdi. İçimizde saklı olanın dışarı çıkmasına olanak tanıyarak, fikirlerimizi ve gün aşırı duygularımızı ortaya çıkarıp bir düzene koyarız. Bilinçaltımızı yararsız yüklerden arındırarak, iyi bir yönde çok daha hızlı ilerleriz.
"Bizi yapacağımız işten geri tutan şeyleri ,önyargıları ve üstesinden gelemeyeceğimizi düşündüğümüz diğer her şeyi temizlemek için yapılacak en etkili egzersiz ,bizi haksız çıkaran imkansızlıkları hatırlamaktır."