“Rekabet hiç peşini bırakmıyor insanın. Hiçbir iş yoktur ki bırakıldığında başkası talip olmasın. İnsanın çok hazımlı olması gerekiyor. Bir dakika olsun insanca duygulanmaya kalkanı temizleyiveriyorlar. Sert bir disiplin ve kişisel kontrol gerekli bu yüzden. Kendisini ortaya koyamayan, kimseden bir şey bekleyemez. Halkın namus tarifine uymaya kalkan, pislik içinde yuvarlanır ya da amele olur.”