"Kabullenmek zor ama aslında, başkalarının acısına bakarken insanda kederden ziyade hodbin hisler uyanıyor. Savaş gazilerine bakmak feci bir duyguyla tanıştırıyor insanı: Şükretme duygusu. Duyguların en ikiyüzlü en sefil olanı. Haline şükretmenin en rezilcesi, başkalarının haliyle mukayese edilerek yapılanı..."