Michel Foucault
"Söylediklerinin sadece doğru olmasına değil konuştuğun kimsenin bu doğruya katlanabilecek olmasına da dikkat et."
Dikkat Et!..
➡️ *Dünya mücadeledir* *Sual: İnsan yaşaması için lazım olan şeyleri kullanırken nelere dikkat etmesi gerekir?* *Cevap:* *(Dünya mücadeledir)* sözünü lüzumsuz sanmamalıdır. Yazın şiddetli sıcak ile, kışın karlı havada dondurucu soğuklar gibi, tabiat kuvvetlerine ve kötü kimselerin, kâfirlerin hile ve iftiralarına karşı manevi silâhlarla ve maddî saldırılarına karşı mücadele hâlindeyiz. Düşmanla mücadele için, önce düşmanı iyi tanımak lâzımdır. Yoksa, kendimizi koruyacağız derken, komşumuza, dostumuza zarar verebiliriz. İnsanın rahat yaşaması için, lâzım olan şeylere *(Mal)* ve *(Mülk)* denir. İğneden, iplikten, eve, apartmana kadar, her şey maldır. Allahü teâlâ, bazı kimselere ve topluluklara, bazı malları kullanmak için, izin vermiştir. Bu mallar ve bir adamın zevcesi, çocukları, komşuları, akrabaları, onun faydalandığı şeyler olur. Herkes malını ve mülkünü, Allahü teâlânın izin verdiği kadar kullanır. Fazlasını kullanmak ve başkasının mülkünü kullanmak hiç câiz değildir. (Mala, mülke olma mağrur, deme var mı ben gibi. Bir muhalif yel eser, savurur harman gibi!) sözü meşhurdur. Haram yoldan gelen mala, mülke *(Dünya)* denilmektedir. Dünya, yani haram ve mekruhlar zararlıdır. Bir şeyin faydalı, zararlı olduğu, kitaplarda başka türlü bildirilmektedir. Bunlardan en doğrusu, Allahü teâlânın ayırdığıdır. *Fâideli Bilgiler s. 3* hakikatkitabevi.net/bookread.php?bo... 💙 *Osman Ünlü ile Huzura Doğru YouTube Kanalı* youtube.com/@osmanunluhuzur... ❤️ Beğen 👉 Paylaş 📣 Tavsiye Et
Alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Yıllarca regl olmaktan utandım. Her regl zamanı annem veya babam ped alırdı bana. Ben ped alacağım zaman kadın kasiyer arardım. Poşet içine başka şeyler alır kamufle ederdim ya da almazdım. Erkek kasiyere mecburen kalırsam aşırı utanırdım çünkü annem reglsem pedlerimi bile ortada koymamı istemezdi babam varken. Ben de ayıp olduğunu düşünürdüm. Sonra üniversiteye başladım. Zamanla izlediğim videolar ve erkek kasiyerlere daha çok maruz kalarak bu utancı büyük ölçüde aştım. Ama hala çevresel cahil tepkileri yüzünden çantaya koyuyorum veya poşete koysam bile bu insanların vereceği tepkilerden endişe ediyorum. İlk erkek arkadaşım 19 yaşımdayken oldu. Çantamda ped yanlışlıkla gördü ve regl olup olmadığımı açıkça sordu. O an bunun normal bir şey olduğunu anlamaya başladım. Düpedüz eskiden kadın olmaktan utandığımın farkında değilmişim. Ne aptalca bir durum! Cahillik kötüdür. Şimdi kadın olmaktan değil, insanların cahil tepkilerine maruz kalmamak için dikkat ediyorum.
1000Kitap
Kalbinizden geçene dikkat edin belki o gün bugündür
Nasıl ki her kışın baharı, her gecenin bir sabahı varsa; kalplerin de Rabbi vardır. Bu mübarek Cuma gününde içimizdeki kışları bahara, karanlıkları nura tebdil etsin.🌿🙏 Huzurlu cumalar dilerim 🌿🦋
26.06.2026
Bugünkü tarihte bir şey dikkatinizi çekti mi? Benim hemen gözüme çarpan şey 2’ler ve 6’lar oldu. 😄 Numerolojide 2; iletişimi, uyumu ve ilişkileri, 6 ise sevgiyi, şefkati, aileyi ve bereketi temsil ediyor. Bugün de bu iki sayı tarihte o kadar baskın ki ister istemez enerjisi dikkat çekiyor. Ben böyle günleri kendime küçük bir hatırlatma olarak görüyorum. Daha sakin konuşmak, kendime biraz daha nazik davranmak, kırıldığım şeyleri büyütmek yerine bırakabilmek… Belki de evren “Biraz yumuşa.” diyordur. 🤍 Tabii bu işin matematiksel bir kanıtı yok, tamamen numerolojinin sembolik dili. Ama güzel hissettiren şeylere bazen kulak vermek de fena fikir değil. O yüzden bugün kendinize yüklenmeyin. Güzel bir kahve için, sevdiğiniz birini arayın, biraz gülün. Hazır tarihte bu kadar 2 ve 6 bir araya gelmişken, ben günü sevgi, denge ve bereket niyetiyle geçirmek istiyorum. Belki siz de bugünü kendinize iyi davranmak için küçük bir bahane yaparsınız. ✨🤍
1000Kitap
Üslubu bozuk kimseye tahammülüm yok!..
"Ama öyle demedi, niyeti öyle değildi." gibi savunmalar benim için geçerli değil... Zaman, başkalarının tavırlarını anlamlandırmaya harcanacak kadar değersiz değil... Ben nasıl dikkat ediyorsam, bana hitap eden de öyle dikkat etmeli!.. ~İlber Oltaylı