Kitap çok akıcı okunursa birkaç saat içinde bitirilir. Bazı insanlar yaşar gider şu dünyadan hiçbir şey tatmadan göremeden yaşamadan bazıları yaşar tüm güzellikleri sonuna kadar bazıları ise bu dünyaya sadece acı çekmeye gelmiştir. Fugui de böyle biri hayata sınanmaya gelmiş sanki... Kitabın adı yaşamak ama kime göre yaşamak zira Fugui çok yaşıyor gibi görünmüyor. Tavsiye edilir bir solukta okunur.
Kitabı çok uzun sürede bitirdim. Birkaç kişinin tavsiyesiyle okumaya karar vermiştim. Kitabı çok beğenmesemde kitaptaki ana karakterin Nora'nın önüne gelen fırsatın benim başıma da gelmesini isterdim. Çünkü bende Nora gibi çok keşke diyen biriyim. Yaşamla ölüm arasındaki o ince çizgide karşısına çıkan bu kütüphane Nora'ya öğrenmenin en iyi yolunun yaşamak olduğunu gösterdi.
Kitabı birkaç saat içinde bitirdim. Çünkü çok akıcıydı ve komikti. Kitap iki çocuğun mektuplaşmalarından oluşuyor. İkisinin gözünden ebeveynler, öğretmenler, büyükler eleştiriliyor. Kitabı okurken ne kadar gülümsesenizde aynı zamanda sizi düşündürüyorda çocuklara verdiğimiz çoğu nasihati kendimiz yapmıyoruz ve çoğu çocuk bunun farkında...