Zülfü Livaneli'nin kaleminden olan ve zevkle okuduğum mutluluk kitabında beni çok etkileyen bir paragraf okudum. Cahil bir toplumda yaşayan Meryem, yine cahil olan amcasının bir düşüncesini ortaya atıyor. düşünce şu,
"Amcasına göre insanların hepsi günahkardı ama kadınlar iyice cehennemlikti. Bu dünyaya kadın olarak gelmek, cezalandırılmak için yeterliydi. Kadinlar şeytandı, pisti, tehlikeliydi, Havva anamız gibi erkeklerin başını derde sokardı; karnından sıpayı sırtından sopayı eksik etmemek gerekirdi; çünkü onlar insan soyunun yüz karasıydı."
Günümüz Türkiye'de bu düşünceler bu kadar kaba bir şekilde sunulmasa da halen birçok insan tarafından benimsenmekte ve makul görülmektedir. Cahillik tam olarak ortadan kaldirilamaz belki ama birçok insanın düşünce yapısı değiştirilebilir. EL ELE...