Tarihin acı gerçekleri güzel bir kurguyla aktarılmış. Bu kitabı okumanın güzel yanlarından biri de beni fransız devrimi ile ilgili daha fazla bilgi edinmeye teşvik etti. Kitap vurucu bir cümleyle başladı ve vurucu bir şekilde bitti. Bu kadar geç okuduğum için üzüldüğüm ve beni günlerce etkisinde bırakacak eserlerden biri oldu.
"...sonra kasvetli bir sabaha gözlerini açtı, nerede olduğunu ya da ne olduğunu anlayamadı bir an, ta ki zihninde o düşünce çakana kadar, "Bugün benim idam günüm!""
"Charles Darnay jüriye ve gürültücü kalabalığa baktığında her şeyin tersine dönmüş olduğunu ve canilerin dürüst insanları yargıladığını düşündü belki de."