"Keşke o kadar basit olsaydı... Bütün kötülükleri içi kararmış birileri yapsaydı ve bütün mesele onları bulup yok etmekten ibaret olsaydı..." Soljenitsin'in ifadelerinden yola çıkarak söyleyecek olursak bizlere gereken sadece iyi olmak ya da iyiyi hedeflemek değil, iyiye iyi biçimde bağlanmaktır.