Ve bence, bir tanem, işte bugün Gorohovaya'da rastladığım laternacı, onlardan daha çok hak ediyor saygıyı. Bütün gün dolanıp yoruluyor, boğazına girecek bayat, kalitesiz bir lokmayı bekliyor, ama böylece kendisinin efendisi oluyor, kendi kendine bakıyor. Sadaka istemiyor; insanların keyfi için, kurulmuş makine çalışıyor... İşte, ''Elimden geldiği kadarıyla, mutluluk getireyim,'' diyor. Dilenci, bir dilenci o, açıkçası, bildiğimiz dilenci; yorgun, üşümüş, ama yine de soylu bi dilenci; yorgun, üşümüş, ama yine de çalışıyor, kendince de olsa her şeye rağmen çalışıyor. Bir sürü şerefli insan var, canım, emeklerinin karşılığını alamasalar da kimseye boyun eğmeyen, kimseden ekmek istemeyen insanlar var.