İnsanlık öldü. Belki de yaşamamıştı. Belki de benim insanlığım diye bir şey yoktu. Ben hücremde yanlış hayallere sürüklenmiştim. Korkaklığı insanlık sanmıştım. Yalnızlığı insanlık saymıştım.
" 'Oysa burada huzurumuz var,değil mi albayım?' Hüsamettin Bey başını salladı: 'Huzurumuz var da denemez.Vaktimiz bol olduğu için, bütün günümüzü huzursuzlukla dolduramıyoruz sadece.' "
Ölüyorum tanrım
Bu da oldu işte.
Her ölüm erken ölümdür
Biliyorum tanrım.
Ama, ayrıca, aldığın şu hayat
Hiç de fena değildir...
Üstü kalsın...
-Cemal SÜREYA