Allah'ın şefkat elinin görünür olduğu çok an var ama görmüyoruz. Kendi yanlışlarımızı da, bize uzanan rahmet elini de idrak edemiyoruz. Travma anları içsel bir aydınlanmanın, eşyadan uzaklaşmanın, Allah'a yaklaşmanın geçit anları olabilir. Çok büyük silkinişlere, dirilişe gebe anlardır bunlar. Teslimiyet gerek. Teslimiyet, sürekli anda kalabilmek, ânın evladı olmak, hayatla organik bir ilişki kurmak, telaş içinde yaşamamak demektir. Gayreti elden bırakmadığımız müddetçe yolumuz nasibimize çıkacaktır.