Hayatımızda şunu düstur yapalım. Ne iş yaparsak yapalım önce düşünelim: "Bu iş Allah'a yarar bir iş mi?" Eğer Allah'a yarıyorsa ne olursa olsun, ne pahasına olursa olsun yapalım. Çünkü Rabbimizin yardımı O'nun sevdiği iledir.
Kitaplar üstümüze kapanan değil, âleme açılan kapılardır. Bence hayatı kitap olanların başka bir dertleri vardır. Bu dertten kaçıp kitaplara sığınırlar. Bunu anlarım ama çare kendini kitapların arasına hapsetmek değildir. Mutlaka en büyük kitap olan insana açılmak gerekir. Böyle insan gibi insanları, adam gibi adamları tanımak, onların meclisin de, sohbetinde bulunmak milyon kitap okumaktan evladır.