Aşağılık kompleksi gerçekten aşağı olmaktan değil, başkalarını kendinden büyük görmekten gelir. "Başım gözüm üstüne" demek insanı yüceltir, "Bizden adam olmaz" demek ise insanı yok eder.
Çare insanda. Kendimizde. Birer birer, fert fert, tek tek... Çare herbirimizin, her gün ne işimiz varsa onu en iyi yapması. Çare en önce kendi tek başımıza doğru olmakta.
Mutluluk bir gün geriden gelir. Bu sözleri hayal meyal hatırlıyorum. Mutluluğu bekleyip bekleyip, en sonunda dayanamayıp evden kaçtığında, ertesi gün harika mutlu bir haber terk ettiğin eve gelse de artık iş işten geçmiştir.
Mutluluk bir gün geriden gelir. Mutluluk.