"Dost" sıfatını hak eden iki kişi bulmak hemen hemen hayal görünüyor, bu kelime manasız, boş bir söz gibi kalıyordu. Bu kadar düşmanlık besleyen insanların nasıl olup da birbirini mahvetmeden asırlardan beri bir arada yaşayabilmiş olduklarına hayret ettim."
Kuvvetli olan haklı oluyor.O derecede ki âcizlere ,zayıflara hakkı en kuvvetli olan kimse o dağıtıyor. Kuvvetlinin görüşü hak oluyor. Zayıf olan,kuvvetlinin görüşünü hak olarak kabul etmek mecburiyetinde kaldıkça hürriyet ,adalet sağlanmış olamaz. O kuvveti imkân derecesinde herkese pay etmenin yolunu bulmalıdır.