iskender durgun

iskender durgun
@diskender
emekli
lisans
ankara
ankara, 26 Temmuz
7 okur puanı
Aralık 2016 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
Engelliler Günü'nü "KUTLAMAK" ibaresi ne kadar doğrudur anlayabilmiş değilim. Kutlamak değil de daha yerinde bir tanım kullanılabilir sanırım.Toplumumuzda ve içimizde birçok engelli var. Bunların içerisinde bazıları yaşama katılmış, bazıları da yaşamdan ve yaşama hakkından eksik bir şekilde yaşamlarını sürdürmeye çalışıyor. Toplumdaki engelliler de insani değerlerde yaşayıp, eğitilip meslek sahibi edilerek maddi anlamda kendi özgürlüklerini kazanmalıdırlar. Bu sayede hem kendilerine hem de toplumda daha refah kaliteli bir yaşam sürdürebilirler. Yaşadığımız ve nefes aldığımız her an şükürdür bizler için. Unutmayalım ki bizler de birer engelli adayı olabiliriz. Bir anne olarak diyebilirim ki duyarlı çocuklar yetiştirip, bu hassas konularda toplumumuzu daha duyarlı hale getirebiliriz. 1992 yılında Birleşmiş Milletlerin kararı ile 3 Aralık “Uluslararası Engelliler Günü” olarak kabul edilmiş; bu karar, 1993 yılı Mart ayında Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Komisyonunun 1993/29 sayılı bildirisi ile 3 Aralık Gününün tüm dünyada engellilerin topluma kazandırılması ve haklarının “tam ve diğer insanlara eşit ölçüde” sağlanması amacı için çalışılması gereken bir gün olarak tüm dünyaya duyurulmuştur. O zamandan beri 3 Aralık Dünya Engelliler Günü olarak kabul edilmiştir. Engellilik doğuştan veya sonradan herhangi bir hastalık veya kaza sonucu bedensel, zihinsel, ruhsal, duygusal ve sosyal yetilerini çeşitli derecelerde kaybetmiş, normal yaşamın gereklerine uyamama olarak tanımlanmaktadır. Engelliliğin nedenleri araştırıldığında, büyük çoğunluğunun önlenebilir nedenler olduğu görülmektedir. Genetik etkenler, akraba evliliği, gebelik sırasında yaşanan sorunlar (hastalıklar, ilaç kullanımı, radyasyona maruz kalmak, alkol ve madde kullanımı, beslenme bozuklukları) gibi sorunlar
iskender durgun
Evet Kutlamak ibaresi çok saçma. Ben de engelliyim. Tekerlekli sandalyede hayatıma devam ediyorum. Yazınıza aynen katılıyorum. Yalnız bir nokta var ki beni çok üzdü. Engelliler durumu nedeniyle ne kendisine ne de topluma YÜK değildir. Saygılarımla...