Halis Aydemir, bir süredir sohbetlerini ve Kur’an’a dair açıklamalarını dinlemekten büyük mutluluk duyduğum biri… Kıymetli Kur’an hocam da, Halis Hoca’yı dinlememi tavsiye edince bu kitabı okumaya karar verdim. Kitapta isminin de kaynağı olan ben, sen ve o ilişkisinden bahsediliyor. Yani, insanların birbiriyle olan ilişkilerine yalnızca ben ve senden ibaret ilişkiler dersek, Halis Hoca bu ilişkileri parazit ilişkiler olarak tanımlıyor. Ancak ve ancak Allah-u Teala’nın var olduğu, ben ve sen ilişkisinde yatay değil dikey düzlemde O’nun varlığının bilinciyle kurulan ilişkilerin doğru olduğunun altı çiziliyor. Yatay değil, dikey ilişki, diyor. Bunu bir metafor ve hayat düsturu olarak çok beğendim.
Kitapta bahsedilen bütün meseleler ayetlerle temellendirilmiş. İnsanın şuurlu bir kulluk bilinci ve iradeyle hareket etmesinin ancak fıtrat ve İslam üzere yaşamasıyla mümkün olduğunun kitabın temel mesajı olduğunu söyleyebilirim. Sırasıyla Ramazan’ın okul oluşu, kendini bilmenin Rabbini bilmekten geçtiği, İslam dininin asla artırmaya da eksilme yapılabilecek bir din olmadığı, Kuran’ı Kerim’de ümmeti vasatan yani dengeli ne aşırı ne az yaşayan bir ümmet olmamızın salık verildiği, fanatizm, aşırıya gitmenin zararları ve Gazze’nin izzetinden bahsedilen bölümler benim için kıymetliydi. Ayrıca Allah’ın hayır gördüğü kişileri İslam yoluna aldığını anlattığı bölüm zihnimde epey bir yeri aydınlattı. Hicri sekizinci senede Haris b. Umeyr’in şehit edilmesiyle başlanan olayı da utanarak söylüyorum ilk burada okudum…
Sözün özü, kitabı çok beğendim. Redaksiyon anlamında ciddi sıkıntılar vardı, yayınevi keşke daha dikkatli olsaymış… Halis Hoca’yı dinlemeye ve okumaya devam edeceğim. Kur’an ve iman yolunda daim olmak duasıyla… Amin.