Dünyaya gelmek varolmak bir mucizedir ama insanların çoğu bunu düşünmez.Dünyaya gelmiş olmalarını ve varoluşlarını çok doğal karşılar ve bunun sayılmayacak kadar çok parametrenin kesişmesiyle oluştuğunu akıllarına getirmezler.o mucizeyi yokedenler hatta bununla övünenlerde ne yaptıklarını bilmezler.ama düşünenler ve bilenlerde vardır. Ve bu insanlar zaman zaman varoluş korkusu denebilecek bir ruh ürpermesi içine girer aynaya baktıkları zaman kendilerinin seçmediği yüzlerini ne anlama geldiğini çözmeye çalışırlar.Ben ne demektir?Varolmanın bir anlamı var mıdır?varolmayan zaten varolmayı bilemeyeceğine göre var olanın kendi varlığını kavraması bilinç midir?bilinç nedir? Beynin kimyasal bir fonksiyonu mu.yoksa bu dünyaya gelmiş olmanın bir amacı var mıdır.niye bir çocuk oluşturma potansiyeline sahip yüzkatrilyon kere yüzkat trilyon yani sayılması mümkün olmayan çoklukta sperm bu işi beceremezken bir tanesi insana dönüşür ve hangi nedenden dolayı o insan sizsinizdir.bir kere varolduktan sonra artık sonsuza kadar varsınızdır.varolmamış kategorisine geri dönemezsiniz.ölüm sizi bütünüyle yok edemez.çünkü en azından dünyanın fiziksel biyolojik varlığınını mikro ölçüdede olsa değiştirmişsinizdir.Başka varolanların yaşamını etkileriniz olmuştur.az yada çok ama mutlaka sonra size içine doğduğunuz kültüre bölgeye dine uygun bir isim verirler. Bu ad ve ven kavramı bütünleşir.Doğduktan sonra verilen isim varoluşunuz bir parçası haline gelir ama bu gerçek değildir.bu ismi 20 kez tekrarlarsanız yabancılaşırsınız.alışık olduğunuz isim yabancı bir sözcüğe dönüşür.böylece size konulan ismin yapay birşey olduğunu varlığının bir parçası olmadığını derin bilincini duyumsar şaşırırsınız.Bu varoluş ürküntüsünü içinde duymamış insan varmıdır acaba?sanmıyorum bunu herkes ya bir rüyasında
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖