Ginzburg'den okuduğum ilk kitap Akşamın Sesleri. Oysaki ilk aldığım kitabı İşte Böyle Oldu idi. Ama onu hâlâ okumadım.
Bu kitapla ilgili pek bir şey yazasım yok; neden bilmiyorum. Okuması çok rahat. Gerçekten akıp gidiyor. Kopmuyorsunuz, zaten kısacık.
Kitabın arka kapağında faşizmden kurtulma çabasından bahsetmiş, ancak kitabın hiçbir yerinde böyle ne böyle bir his, ne de böyle bir eylemlilik cümlesi vardı.
Kitapta geçen yerlerin ve karakterlerin hiçbirinin gerçekte karşılığı yok. İtalya'nın bir kasabasında bir fabrika sahibi aileye odaklanarak anlatılan hikayeler ile kasabadaki belli insanların yaşanmışlıklarını okuyoruz. Keyifle.