Yaradan ettiğimiz dualara üç şekilde cevap verir. Birincisi ettiğimiz dua bizim için hayırlı olmadığı için istediğimizi bize vermez. İkincisi bizim için istediğimiz şeyin zamanı gelmemiştir, erteler. Üçüncüsü de istediğimiz şeyden daha hayırlısını nasip eder. Zaten ayette, Bana dua edin, size cevap vereyim (Mü'min 40/60) buyurmuştur. Dikkatini çekerim, kabul edeyim değil cevap vereyim. Eğer gönül gözümüzü açık tutarsak dualarımıza muhakkak bir yanıt verdiğini gözlemleriz.
Hepimiz annesine istediği şeyi aldırmak için markette yerlere yatan, haykıran çocuklar gibiyiz bazen. İstediğimiz şeyin zararlı olduğunu kendimiz idrak edemiyoruz. Annemiz de 'Bu senin için sağlıklı değil,' deyip ya hiç almıyor ya da “Bunun için biraz büyümelisin," diye erteliyor. Veyahut da bunu alamayız ama senin için bu daha iyi, bunu alabiliriz, diye daha güzelini teklif ediyor. Teşbihte hata olmasın...
Yaşadığım hiçbir şeyi sebepsiz yaşamadım ve hiçbir damla gözyaşımı boşuna akıtmadım. O gözyaşları ki her biri teslimiyet kovamı doldurmamda en çok paya sahip oldular.