"...alelade kır çiçekleri solsa dahi yeniden açar. şu sarısalkım seneye haziranda yine böyle sapsarı açacak. şu asmanın üzerinde mor yıldızlar açacak; her sene yapraklarının yeşil gecesini mor yıldızlar kuşatacak. oysa giden nazlı gençliğimiz bir daha geri gelmeyecek. yirmi yaşımızın o kıpır kıpır neşesi sönüp gidecek. elimiz ayağımız tutmaz olacak, duyularımız körelecek. çirkin, zavallı birer kuklaya dönüşeceğiz. o çok korktuğumuz arzuların ve işlemeye bir türlü cesaret edemediğimiz günahların düşüncesi aklımızdan hiç çıkmayacak. ah gençlik ah! şu dünyada gençlikten ötesi yalan."
yarın da her zamanki gibi bir gün olacak. mutluluk hiçbir zaman gelmeyecek. bunun farkındayım. ama elbet gelecek, yarın gelecek diye inanıp uyumak en iyisi.