Kitap beklentimi karşıladı mı? Hayır.
Amacına hizmet etti mi? Evet.
Kitabı okuma amacım tamamen kafamın dağılmasını istememdi. Kitap bu amaca tam anlamı ile hizmet etti. Beklentisiz bir şekilde başladığım kitap sayfalar ilerledikçe içine çekti. Değindiği konular bir aşk kitabı için oldukça iyiyken değinme biçimi bence yetersizdi. Tıpkı kitabın sonu gibi. Gereksiz ayrıntılara sayfalar harcamak yerine kitabın sonu daha net ve uzun tutulabilirdi. Bence yarım kaldı. İkinci bir kitabı var mı? Yoksa olur mu bilemiyorum ama olsa bile bu kitabı daha da eksik gösterir. Keşke tek kitapta sonu daha net ve tam bitseydi. Fakat genel olarak eğlenceli güzel bir kitaptı.
Bence okuduğum satırlarda okuduklarımında ötesinde derin anlamlar yatıyordu. Ya da ben çoğu yerde tuhaf gelen satırları kendimce güzellemeye çalıştım. Kendimce özetlemem gerekirse göçmenliğin getirileri ile birlikte adım atılan yeni bir düzende kendinden önceki kuşaklardan farklı olarak bir kadının kadın olarak ayakta durmaya çalışılması anlatılıyor. Güzellik algılarının dışında kendi güzelliğini benimsemeye çalışırken bir yandan da terk edilmenin getirdiği hüzünle ayakta durmaya çalışmak. Anlatım tarzı biraz farklıydı ama çok çabuk okunan türden bir kitap olduğu için sıkılmadım.