Dostoyevski Suç Ve Ceza Romanında Şöyle Der; "Herkesin Gidebileceği Bir Yeri Olmalı, Çünkü Öyle Bir An Olur Ki,İnsanın Mutlaka Bir Yere Gitmesi Gerekir.."
“Her şeyi anlamaya çalışmak bir hastalıktır.” Diyor Dostoyevski. Pessao onu şöyle destekliyor. “En çok anlamak yoruyor bizi.” İnsan, her şeyi anlamaya çalışmanın yok ettiği o şeydir. Bilen ızdıraptadır, anlayan ölür.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Neler olduğunu öğrenmek için değil, neden olduğunu anlamak için okuduğum bu kitapların ebedi özetiyle son sözümü paylaşmasam olmazdı; öyle ciltlerce değil, tek satırla hem de... Fyodor Mihayloviç Dostoyevski'nin kendi yaşadıklarını parçalara ayırarak klasiğe dönüştürdüğü bu eseri, Karamazov Kardeşler’in özeti ve ismi kesinlikle bana göre: '(Suç)lu ebeveynin (ceza)sını çeken çocukları' olmalıydı." #KaramazovKardeşler #Dostoyevskı #kıtapınguncesı
1000Kitap
Dostoyevski "İnsancıklar" adlı kitabında: "Çok tuhaftı, ağlayamadım. Ama ruhum paramparça olmuştu." diyor. İnsanın içine atmasının, güçlü görünmeye çalışmasının en yorucu hali bu olsa gerek.
-Dostoyevski
Çoğu insanın özgün görüşleri yoktur. Onlar sadece daha gürültülü, daha zengin ya da daha popüler birinden duyduklarını tekrar ederler...
"İnsanların yüzüne iyi bakın, Acısı çok olanın gülüşü çok güzel olur." Dostoyevski