İlber hocayı seviyoruz. Ekranda bile eve lemeden ı lamadan su gibi akıyor. Benim kazanımı bu kitaptan daha fazla kendi dilimden yazarın kitabını okumam gerektiği oldu. Hoca her zamanki gibi anlatıyor.
Avrupalı da ölçü ve itidal denen Meleke gelişmiştir çocukları bile bizimki kadar bağırıp çağırmaz. Üniversite koridorları bizimki gibi pazar yerine benzemez ve böylesine ölçüsüz yergi ve övgüler de gülünç görülür. Gazetelerdeki ak ve kara usteli ilanlarla Avrupa demokrasisine girilmez.