Kuşkusuz, toplumların kurumlarına ve yasalarına göre belirlenmiş her şeyin adil olduğunu düşünmek tam bir budalalık olur. Öyle ya, tiranların yasalarına ne demeli? Atina'daki o Otuz Yönetici yasalar oluşturmak istese ve Atinalılar da bütün bu tiranca yasalardan memnun olsa, bu yasalar adil mi sayılmalı?
"O sırada Panislamizm Sultan İkinci Abdülhamit'in kendisinin savunduğu, hatta ondan önce de varolan ve etkin bir şekilde desteklenen resmi politikaydı. O zamanlar birçokları için 'Türk' onur kırıcı bir sözcük olarak görülüyordu. Bu yüzden bazı aydınlar Osmanlı tipi bir milliyetçiliği savunurken bir kısmı da 'Türkçü' milliyetçiliği yeğliyordu."