Kominizm gelmeden önce ve Kominizm geldiği zamanki tatar türklerinin yaşadığı acıları, zorlukları, eziyetleri anlatıyor. Başka coğrafyada da olsa kendi ırkından insanların seninle aynı şeyi hissedip yaşamaları garip ve hoş geliyor insana. Dili gayet sade. Aşırı sürükleyici diyemem, ama genel olarak bakılınca ortalamanın üstünde iyi bir kitap