Bu ülkede yaşayan insanlar kendini Batı kültürünün arkasında sürüklenen bir uydu gibi mi görüyor, yoksa kendine özgü bir kişiliğin ve kimliğin sahibi olarak mı zuhur etmek istiyor?
Buyruğun muhtevasını tartışamayan millet buyruğa uymak suretiyle bir çıkış yolu arıyor. Tıpkı sokak lambasının altında kaybettiği anahtarı arayan adam gibi. Adama anahtarı nerede düşürdüğünü sorduklarında, bulunduğu yerin biraz ötesini göstermiş. Peki, neden anahtarı düşürdüğün yerde aramıyorsun demişler. Adam "orası çok karanlık, hiç birşey görünmüyor" diye cevap vermiş. Biz de öyle yapıyoruz şimdi.