İnsanlar Dünya'nın cansız bir varlık olduğunu ve sömürülmek için yaratıldığını düşünüyorlar. Halbuki öyle değil. İnsanların sorunu, Toprak Ana'ya olan saygılarını yitirmiş olmaları; bu da bizim sonumuz olacak. Göle ve dağa, taygaya ve bozkıra, kartala ve balığa saygı duymalıyız, yoksa her şeyimizi kaybederiz.
Umudun yaşamı güzelleştirdiğini söylerler, yalan.
Umut düş kırıklığı yaratmaktan, gereksiz yere acı çekmemizi sağlamaktan başka bir işe yaramaz,
insana gereken yalnızca gerçektir. Basit, yalın ve kaba gerçek…