Özetle aşk acısı dediğimiz şey yoksunluk ve fiziksel acıyı içeren oldukça zor bir süreçti ve süresi kişiye ve yaşanılanlara göre değişiklik göstermekteydi. Bu dönemde stres ile ilgili birtakım hormonlar artar ve bu durum sadece beynimizi etkilemezdi. Bu hormonlar kalbin pompalama yeteceğini de azaltır, göğüs ağrısı hatta kalp krizi benzeri sendromlara sebep olabilirdi. Kalp üzerindeki önemli etkilerinden dolayı literatürde bu duruma “kırık kalp sendromu” denirdi.