Sessizlikle iyileştirilmesi gereken anlar vardır. Bazı anlar sadece susuşla onarılabilir ; sadece susmak , o andaki çaresizliği, dehşeti ve öfkeyi giderebilir. O susmakla şifa bulacak anı , klişe bir cümleyle kirletmiştim. Bu cümleyi şöyle mi kurmam gerekiyor : Sev ya da sus. Seviyorsan sus.
" Herkesin bir kez kendi cehennemine inmesi gerekir ." demişti Cesare Pavese. Kimimiz hiç oradan çıkmıyor. Kimimiz , aldanışın vaatlerine kanarak orayı cenneti sanıyor.
Uçurumun kenarında cesaretinden yürümüyordun. Sana uzanacak bir el olsun ve korktuğunu hissetsin istiyordun. Hiçliği yaşarken hiçlikten nasıl ürktüğünü , uçurumun sana nasıl baktığını bir kişi olsun anlasın.