Ebru

Ebru
@ebrubugra
Madem ki insanlar birbirine acı veriyordu, o zaman en güzel şey hayata meydan okumak ve mutlak bir yalnızlığı seçmekti.
Sayfa 93·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
…hiçbir zaman cevabını öğrenemeyeceği sorularla dünyayı kendine zindan ediyor
Sayfa 66·Kitabı okudu
İşin en kötü yanı da dünyanın herkes için cehennem olmadığını,daha iyi,daha mutlu bir yaşamın varlığını bile bile buna katlanmak…
Sayfa 65·Kitabı okudu
Puan vermedi·88 syf.··
2023 18. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Aralık 2023 16:02
İvan Ilyiç’in düşünce dünyasında gezindiğimiz ,size ölümü sorgulatacak bir kitap ! İvan Ilyiç hukuk eğitimi almış,saygın,toplumda ki statüsünü çalışma azmi ile yüksek makamlara taşımıştır. İvan,hastalığını öğrendikten sonra yataklara düşer .Bedeni acı içindedir.Hasta yatağında kendi yaşamını sorgulamaya başlar .Acaba ömrünü istediği gibi geçirmiş miydi?Olmasını istediği hayatı yaşamış mıydı?Bunları düşünmeye başlayınca en iyi anılarının ona artık öyle gelmediğini,çocukluk anılarının ise ona çok hoş göründüğünü fark eder..Çocukluğundan bugüne ne kadar yaklaşırsa sevinçleri mutluluğu o kadar değerini kaybediyordu.Sanki bunlar başkasının anılarıydı.Ama her şeye rağmen yaşamak ister İvan… Ancak her şeyden kötü ise ,kendi acı içinde kıvranırken çevresindekilerin rahat tavırlarıydı.Eşinin kendisine güzel görünmesinden bile rahatsızlık duyuyor ,çocuklarının yeterince etkilenmediği çıkarımı bedenini kemirir duruyordu.Öldükten sonra yerine kimin geçebileceği düşüncesi,ailesine ,dostlarına karşı sitemi içinizi acıtacak…Beden ağrılarından çok manevi acıları onu yiyip bitirmişti.İnsanoğlunun ölüm karşısında ki çaresizliğini,yaşam ile ölüm arasında ki o ince çizgiyi Tolstoy’dan etkilenerek okudum.
İvan İlyiç'in ÖlümüLev Tolstoy · Can Yayınları · 202061,1bin okunma