Ecem Firengis

“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kan! Görmüyor musunuz, her yer kan revan!
Sayfa 22
Hayır beyefendi: İnsan! İnsan döktü bu kadar kanı! Doğru, bu kitapları okuyorum, ama tek bir nedenle: İnsanlardan nefret etmeyi, onu aşağılamayı öğrenmek için! Siz domuzlarınızı altına dönüştürdünüz değil mi? Bense o altınların yeniden nasıl domuza dönüşmekte olduğunu görüyorum.
Sayfa 22
Peki siz kitap okumayan biri olarak, bu kitaplarda ne yazdığını bilir misiniz? Yalnızca insanların kötülüğü, hataları ve çileleri yazar. Sırf gözyaşı ve kan Wandergood! Baksanıza; İki parmağımın arasında tutabildiğim şu incecik kitapta bile bir okyanusu kaplayacak kadar insan kanı var, bir de bütün kitapları düşünün... Peki kim döktü o zaman bu kadar kanı? Şeytan mı?
Sayfa 22
Beceremiyorum gerçeği, düş yoğuruyorum evimde. Haksızlıklar karşısında elim kolum bağlı kalmaktan utanıp sinirden deliriyorum. Uyku da tutmuyor beni. Şak diye bırakıyor gecenin ortasına. Düşüp gebereyim diye... Düşmekten kasıt rüya değil, buymuş demek; düşürmek...
Sayfa 28