Birgün bir yerde tekrar karşılaşırsak eğer benimle yeniden tanış. Bıraktığın gibi olmayabilir bir çok şey. Yaşım, aklım, başım, yufka yüreğim. Belki de biraz daha zalim, belki medeni halim....
Baktığına herkes bakar,ama senin onda gördüğünü herkes görmez. Herkes âşık olabilir ama hiç kimse senin gibi sevemez. Tek fark sensin, seni özel kılan da sevdiğin değil, sevgin.
-Şems-i Tebrizi-
Hüzün taze tutar âşıkların arasını. Yaramdan da hoşum, yarimden de.' Şems yarasını sever, çünkü her ne kadar acılı da olsa, taşıdığı yara, yâre kavuşturmuştur onu sonunda.