Lİ-YA-KAT
Dün TRT’de televizyonculuk diliyle bir KJ rezaleti yaşandı...
KJ dediğimiz ekranda izleyicinin gördüğü yazılar.
Bazen ekranın altında, bazen fonda olur..
TRT, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı haber yaparken, 19 Mayıs cumhuriyet bayramı diye yazmış ekrana.
Bir programda olsa yine iyi, iki ayrı programda aynı hata.
Sonrasında özürler, sorumluların ortaya çıkarılması sözlerini içeren açıklamalar falan.
Diyelim ki, gerçekten de bu bir hata.
Türkiye’nin bu köklü kurumu, geçmişte yayıncılıkta okul olmuş bir yayın kuruluşu, nasıl olur da böylesi vahim bir hatayı, aynı gün içinde iki kez tekrarlar.
Yanıtı basit aslında:
Yıllardır söylediğimiz bir şey, bir kelime.
Li-ya-kat!
Hatta daha büyük yazayım...
Lİ-YA-KAT!
Meselenin kilit noktası burası.
Sadece TRT mi?
Daha önce yazdım mesela.
Anadolu Üniversitesi Rektörü’nün kendi kendine sosyal medyaya koyduğu görüntüleri.
İzlerken ağladım...
Ya da kısa süre önce kız öğrencilerinin fotoğraflarından talebelerini dikizleyen Fen Fakültesi Dekanı.