Sağlıklı insan başka insanların başarılarını gördüğü zaman,ben de yeterince çaba gösterirsem onlar gibi başarılı olabilirim diye düşünür . Ama fesat insan kendisinden başka bir başarılı insan gördüğü zaman kendisinin başarısız olduğunu düşünür , kendisinden nefret eder ve bu nefreti başkaları üzerine yansıtarak rahatlar.
Maalesef ki hayatımızın büyük bir bölümünde insanları önce kafamızda biçimlendiriyoruz, sonrasında gerçekleri kafamızda biçimlendirdiğimiz haline uydurmak istiyoruz.