Nino,yavru bir ahtapottur.Ve ahtapot olmaktan hiç memnun değildir .Bir yavru ahtapot olarak yaşadığı zorlukları anlatmaktadır.
Mesela her sabah sekiz kolunu kazağına giymek,sekiz eldiven takmak ve sekiz kolunun sebeb olduğu karmaşayla ugraşmak onun hayli bir canını sıkıyordu.Ama kitapta yaptığı kahramanlığı sekiz koluna borçluydu. Ayrıca kitapta bu bireysel farkındalığın ve yaşadığı zorlukların sadece olumsuz yönlerine takılıp kalmamış ,olumlu yönlerine yönelip ninonun yaptığı iyilik ve yardımlaşmayla aslında bunun bir farkındalık değil ayrıcalık olduğunu bizlere çok güzel bir şekilde hikaye edilmiştir.
Feridun Oralın hikayeyi resimlemeside takdire şayan...