Hayatla mücadele etme, hayatla karşılaşma ve sorunları çözme imkânı verilmemiş bir insan kendini güçsüz hisseder; öğrenilmiş çaresizlik duygusu içinde sık sık acınacak durumlara düşer. Yapabileceği basit işleri bile yapamayacağını sanır.
Bir çocuğu geliştirip özgür bir birey olması İçin çabalamak yerine kaliplayıp emir kulu yapmaya çalışmışız. İşte bu yüzden farkında olmadan çocuklarımızın canını yakıyoruz ve yakmaya da devam ediyoruz.
Korkutmaya meraklı kişinin en büyük korkusu nedir biliyor musunuz? Kendi yetersizliği ile yüzleşmek. Bir gün gelir de ondan korkmazlarsa ne halt edeceğini bilemez çünkü.