'Mesela biri çocukluğunda keyifli bir keşif ortamındayken, dışardaki tanıklık, " Kikirdeyip durma, öyle bağırma, anladın değil mi? Niye geç kaldın, çok gezen tavuk ayağının bokuyla gelir unutma," demişse... Büyüdüğünde ne zaman mutlu olsa içinde bir korku, kaygı belirir; farkında değildir ama kendisine aşağılayıcı laf geleceğini bekler, mutluluğunda bile tereddüde düşer.'
'Kimse bilmiyor ama sen kendin biliyorsun. Ve sen, kendin için dünyadaki en önemli insansın. Öyle olmalısın! Aksi halde yaşadığın hayat senin hayatın olmaz -mış gibi bir hayat sürersin.'