•Bi 4,5 yıldır bu platformdayım bir sürü kitap okudum, yüzlerce alıntı ve ileti paylaştım ama daha önce hiçbir kitabın incelemesini yapmadım ki söze de nasıl ve nereden başlayacağımı açıkçası tam kestiremiyorum. Ama bir yerden de başlamak lazım ki devamı da gelsin öyle değil mi:) Bir hatam olduysa şimdiden affola…
•Ahmet Sırrı Özbek’in Söyle Zilan eserini bu platformda bulunan bir arkadaşın önerisi ile okumaya başladım. Ne diyeceğimi bilemiyorum açıkçası sadece içim çok buruk ve kahroldum. Kitabı okumaya başladığım duygular ile bitirdiğim andaki duygular bambaşka idi. Her bir sayfası kahır, hüzün, ihanet, umut, özlem… yeri geldi içimdeki burukluk, isyan kaybolup umuda bağlandı yeri geldi insanlığımdan, insan denen varlıktan utandım. Bir kültüre, yaşam tarzına, diline ve coğrafya yapısına saygı duymak ve bunları kabul etmek bu kadar zor olmamalı. İnsanlık dışı olayların bile bir ölçüsü bir sınırı olabileceği varsayılırken bu olan vahşetlerin, zulümlerin ne bir sınırı ne bir ölçüsü vardı.
•Doğuştan edinilen dil,din,ırk,mezhep ve yaşam tarzları…bunlar ister Kürt olsun ister Türk ister Laz ister Çerkez olsun sevmiyorsanız bile kültürüne, örfüne, adetine, yaşam biçimine saygı duymak zorundasınız. Bu bir mecburluk değil zorunluluktur..!
•Kitabı okuyun, okutturun körelen zihniyetlerin aydınlığa, vahşileşen ve katılaşan vicdanların bir an önce merhamet ile dolması umudu ile… kitapla olmanız, sağlıcakla kalmanız dileğiye.
• A. Sırrı ÖzbekSöyle Zilan
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ez ne bi ve birçîbûnê ne ji tîbûnê mirim
Gumeguma çîyayên beyaban ez kuştim.
•Ben ne açlıktan öldüm ne de susuzluktan,
Beni öldüren ıssız dağların uğultusudur.