Bir kişiye acı veren şey,olayın kendisi değil, olay hakkında sahip olmayı seçtiği bakış açısıdır. Bakış açımızı değiştirdiğimizde benmerkezci bir şekilde olaylara bakmayı bıraktığımızda acı bir "öğretmene" dönüşecektir.
Her şeyin beğenilme üzerine kurulduğu bugünün dünyasında insanların beğendikleri nedir? Sosyal medyada beğeni kazanma arzusu ne anlama gelir? Beğenilenler bizim öz varlığımıza mı ait? Bir kişinin takipçi sayısı ne ifade eder? Tabii ki çok takip edilme isteği farklı psişik durumları da tetikleyebilir. Takip edilme hissinin psikolojide yarattığı durumlar üzerine etüt etmeyi konunun uzmanlarına bırakarak soralım; bunlar bizi daha mutlu mu yapar?
Yaşamda size bir şey mi sunuldu? (iş, zenginlik, güç,kariyer,eş vb.) Elinizi uzatın ve ölçülü bir miktar alın. Yanınızdan mı geçti? Onu durdurmayın! Henüz gelmedi mi? Ona doğru bir arzu hissetmeyin... O size ulaşana kadar bekleyin. Böyle olmadığı zamanlarda da önünüze konan şey kadar alın! Hatta onları bile bırakabilir durumda olun...