Bu anlatıda kadın ve erkeğin yetiştirilme tarzlarındaki ikiliğe işaret eden bir yön vardır. Erkeklere aşka mesafeli durmak, çift hayatını bela gibi görmek öğretilirken; kadınlar ise onları mutlu edecek, adeta onları "tanımlayacak" bir aşkı beklemeye koşullandırılırlar. Bu şartlanma kadınları sırf ilişkileri yürüsün diye neredeyse mazoşizme varacak raddede türlü çeşit fedakârlığı yapmaya itebilmektedir.
Biraz ara versem iyi olabilir...
Kendime yüklenmekten vazgeçmeliyim... Biraz öz şefkat... Hmmm...
Olan biteni sindirmeliyim...
Neler oluyor anlamalıyım...
Mola!
Bağ kurmak istiyorum.
Ait olmak istiyorum.
İçimdeki sevgi ile herkesi kucaklamak istiyorum.
Bu sevgi beni de sarsın ki kendimi/ varlığımı daha iyi hissedebileyim istiyorum.