Eşler umut besledikleri sürece ilişkiden kopamazlar. Ancak umutlarını yitirdiklerinde kurtulabildiklerine çoğu kez şahit oldum. Umut sürekli acı çekmenin kaynağıdır. Umudunu kaybedenler, ilişkilerinden çok daha kolay kurtularak ayrılık acısını kısa sürede atlatırlar.
İhtiyaçlarımı hissetmemem, kendi benliğimi de hissetmemem anlamına gelir. Her zaman başkalarının isteklerini yerine getiriyorsam ve ne istediğimi bilmiyorsam, başkalarına bağımlı olmak temel yaşam duygum haline gelir.