Roza Jumayeva

Roza Jumayeva
@einerose
Bütün Shakespeare alıntılarının en ünlüsünü duymuşsundur herhalde. “Olmak veya olmamak -işte mesele bu.” Evet, Hamlet söylüyor bunu. Bugün dünyada dolanıp duruyoruz, ertesi gün yokuz.
Felsefe
Reklam
Ne kadar sık ve uzun düşündüysem, şu iki şey hep yeni ve artan bir hayranlık ve huşuyla doldurdu ruhumu: üstümdeki yıldızlı gökyüzü ve içimdeki ahlak yasası. Yukarıda ve içimde bir Tanrı olduğunun kanıtı bunlar.
Hani “Gözümle görmeden inanmam” diye bir laf vardır. Parmenides gözüyle görse de inanmıyordu.
Kendi çıkarlarına zarar vermek pahasına bile olsa kötülük etmemeye karar verdiğinde özgür bir şekilde davranıyorsun.
Her şeye rağmen içimizde bir ses, yaşamın büyük bir sır olduğunu fısıldar. Bu bizim bir zamanlar, daha düşünmeyi öğrenmeden önce yaşadığımız bir duygudur.
Felsefe
Reklam