"Kitapların sözcükleri bütün sessizlikleri deler geçer. Size kendilerin dayatırlar. Okur, sayfa çevirdikçe özgürleşeceği yanılsamasına bağlı kalmış gönüllü bir mahkûmdur. Oysa her defasında daha çok kaybolur, içine çekilir, sonunda bu kelime labirentinden kopamaz hale gelir..."
"Neydi gerçeklik?
Nesnel bir hakikat mıydı? Kolektif bir yanılsama mıydı? Çoğunluğun fikri miydi? Tarihsel bakışın bir ürünü müydü? Bir rüya mıydı yoksa? Evet, öyleydi belki de. Ama șayet rüyaysa, bir türlü uyanamadığım bir rüyaydı.."
"Hayatta birçok kavşak vardır.
Tüm pişmanlıklar, başımıza geleceğini hiç tahmin etmediğimiz bir anda yaşananlardan kaynaklanır. Kendi eylemlerimiz beklenmedik bir sonuç doğurduğunda nasıl büyük bir pişmanlık duymayız ki?
Peki her şeye rağmen bir şans daha elde edebilir miyiz?.."