Büyük bir yıkımı bizzat yaşayan birisinden öğrenmek gibisi yoktur bu kitap da böyle bir tecrübe işte.Nagazaki’nin yaşadığı atom bombası kabusunu birinci elden anlatan yazar çoğu tarihçinin aktaramadığı dramatik durumları,insanların o anda yaşadıklarını ve acıları açıksözlülükle aktarıyor.Teknolojik ve bilimsel gelişmelerin de kritiğini diyaloglar aracılığıyla yapan yazar okuru düşündürmeyi başarıyor.