Şimdiye kadar en beğendiğim Japon klasiklerinden birisi oldu diyebilirim.Yazar medeniyet ve gelişme kavramlarını ,Japonya için, “karanlık ve gölge metaforları ile anlatıyor.Bir ülkeyi anlamak için onun tarihini ve psikolojisini iyi anlamak gerektiğini gösteriyor bize Tanazaki..ve bir ülkenin ilerlerken ne bedeller ödediğini de.