''Hiç bir korku açlığa
karşı direnemez, hiç bir sabır onu aşındıramaz, açlığın olduğu
yerde iğrenme varolamaz, hurafelere, inançlara, ilke
diyebileceğimiz şeylere gelince de, bunlar rüzgârın savurduğu
saman çöplerinden farksızdırlar.''
" Yapamam ki! gerekçesiyle gerçekleştirmekten kaçındığımız davranışların çoğu aslında yapmak istediklerimizdir. Yapmak istemediklerimiz zaten aklımıza gelmez."
"Eğer insanlar olumsuz duyguların evrensel olduğunu, reddedilme kaygılarının herkes tarafından yaşanmakta olduğunu ve bunun yalnızca yoğunluk derecesinin önemli olduğunu bilebilselerdi, bu tür duyguların üzerini fazlaca kapatmaz ve gereksiz bir suçluluğu da yaşamazlardı. Ne var ki, çoğu insan böyle duyguları yalnız kendisinin yaşadığı sanısındadır. Öyle ki, bazen birbirini yeni tanıyan iki insan reddedilme kaygıları sonucu birbirlerine yaklaşmazlar; her biri diğerinin kendisi kabul etmeyeceğini düşünür ve aslında gelişilebilecek bir ilişki bu nedenle başlatılamaz. O reddetmeden ben reddedeyim kaygısı sonucu yalnız kalan insanların sayısı o kadar çok ki! "