Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Elbi Guenther

Sabitlenmiş gönderi
Ömer Seyfettin
Reklam
Tolstoy'a göre güzel tanımı
Güzeli öznel anlamda ,bize belli bir tür haz veren şey olarak ,nesnel anlamda ise ,bizim dışımızda var olan mutlak mükemmellik olarak tanımlıyoruz. Bizim dışımızda var olan bir mutlak mükemmelden söz etmemiz ve onun görünüşüyle bize belli bir haz duyurduğu için-salt bunun için- mutlak mükemmel olarak kabul etmemiz , güzelin nesnel anlamdaki tanımının , öznel anlamdaki tanımının değişik bir anlatımından başka bir şey olmadığı anlamına geliyor. Aslında her iki güzellik anlayışının da dönüp dolaşıp geldiği nokta, belli bir haz duymamız noktasıdır ; başka bir deyişle ,hoşumuza giden -ama içimizde şiddetli arzu ,hırs uyandırmayan-bir şeyi biz güzel olarak kabul ediyoruz.
İngiliz estetikçilere göre SANAT
Kişisel bir çıkarı olmaksızın duyulan bir tür haz şeklindeki güzellik anlayışı ise daha çok İngiliz estetikçiler arasında yaygındır ve toplumumuzun çoğunu gençlerin oluşturduğu öbür yarısınca paylaşılmaktadır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Darwin'e göre sanat
C. Darwin' e göre ,güzellik yalnız insana değil, bütün hayvanlar dünyasına ,dolayısıyla da insanın en uzak atalarına özgü bir duygudur. Kuşlar yuvalarını süslerler ve eşlerinin güzel olması onlar için önemlidir. Güzelliğin evlilikler üzerinde de etkisi vardır . Güzellik farklı karakter anlayışlarını içerir. Müzik sanatının kökeni, erkeğin dişisine yaptığı çağrıdır. Zevkin doğası ve İlkeleri.
Morley'e göre sanat
Morley'e göre ,güzellik insan ruhunda bulunur. Doğa bize Tanrısal olanı anlatır ve sanat Tanrısal olanın hiyeroglif anlatımıdır.
Reklam
Nedim
Saf iken ayine-i endamdan sinem diriğ Alamadım bir kerrecik ağuşa ser- ta-pa seni. Göğsüm boy aynasından daha saf iken bile Seni bir kerecik boylu boyunca kucağıma alamadım
Nedim
Bir elinde gül bir elde cam geldin sakiya Kangısın alsam gülü yahud ki camı ya seni. Bir elinde gül bir elinde kadeh geldin şarap dağıtana Hangisini alsam ? Gülü mü , kadehi mi, seni mi?
Nedim
Hasretinle ben dahi hak-i siyah olsam nola Baht ahir sürme-i çeşm-i gazal eyler beni. Hasretinle ben kara toprak olsam ne olur? Baht sonunda beni bir ahunun gözüne sürme yapar.
Nedim
Natüvanım şöyle çeşm-i hasretinden kim gehi Saye-i müjgan-ı ahu pay-mal eyler beni. Gözünün hasretinle öyle halsizim ki , ara sıra Ahu kirpiğinin gölgesi beni ayaklar altına (pay-mal) serer.
Elbi Guenther
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Günübirlikler
GünübirliklerCemal Süreya
8.3/10 · 164 okunma
Reklam
Elbi Guenther
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Kılavuz Kitap
Kılavuz KitapEpiktetos
8.7/10 · 164 okunma
Yunus Emre
Kuru idik yaş olduk Ayak idik baş olduk Kanatlandık kuş olduk Uçtuk Elhamdülillah
Yunus Emre
Beri gel barışalım Yad isen bilişelim Atımız eğerlendi Eştik Elhamdülillah
Arzu- Spinoza
Öte yandan , arzu olmadan ne bilgi ne akıl ne de ahlak var olabilir. Her şeyden önce bilgi gerçeğe, akıl tutarlılığa , ahlak iyi bir hayata duyulan arzudur. Bu yüzden Spinoza arzuyu , 'varlığını sürdürme çabası ' anlamına gelen CONATUS terimiyle ifade eder.
Spinoza'ya göre arzu
Arzu (cupiditas) , herhangi bir dugulanım sonucunda bir şey yapmasının belirlenmiş olduğu düşünüldüğü takdirde o insanın özüdür.
Yunus Emre
Bu akl u fikr ile Mevlâ bulunmaz Bu ne yâredir ki merhem bulunmaz. Kamunun derdine derman bulunur Şu benim derdime derman bulunmaz. Deryalar içinde susuz gezerim Beni kandıracak umman bulunmaz. Aşkın pazarında canlar satılır Satarım canımı alan bulunmaz. Yusuf’um yitirdim Ken’an ilinde Yusuf’um bulunur Ken’an bulunmaz. Yunus öldü diye salâ verirler Ölen hayvan imiş âşıklar ölmez. (Yunus Emre)
413 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.